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Dr. Hendrik Stoppel

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E-mail: hendrik.stoppel@ts.uni-heidelberg.de

 

 

 

Habilitation under advisory of Prof. Dr. Philipp Stoellger / Systematic Theology: Dogmatics and Philosophy of Religion. Post-Doc in the Marsilius-Kolleg project »Embodiment as Paradigm of an Evolutionary Cultural Anthropology«

 

Academic Curriculum Vitae

  • 1998 Abitur (equiv. to High School Diploma) in Rodgau-Dudenhofen
  • 1998–2005 Student of Protestant Theology in Oberursel and Tübingen
  • 2010–2017 Doctoral Student under advisory of  Prof. Dr. Erhard Blum in Tübingen and research assistant in the project »Die Rahmentexte des Deuteronomiums und die Genese des Pentateuchs« funded by the DFG
  • since 2017 Habilitation under advisory of Prof. Dr. Philipp Stoellger

Publications

  • Die Nation, die Gesellschaft und andere Mythen. Transzendenz und Immanenz in der Politik, in: E. Gräb-Schmidt / B. Häfele / C. Hölzchen (Hgg.), Transzendenz und Rationalität (MThSt), Leipzig 2019, 317–346 (Im Erscheinen begriffen). (= Nation, Society and Other Myths: Transcendence and Immanence in Politics)

  • Das mythische Subjekt, in: P. Stoellger (Hg.), Figurationen des Menschen. Studien zur Medienanthropologie (Interpretation Interdisziplinär 18), Würzburg 2019, 179–201. (= The Mythical Subject)

  • Von Angesicht zu Angesicht. Ouvertüre am Horeb. Deuteronomium 5 und 9–10 und die Textgestalt ihrer Folie (AThANT 109), Zürich 2018. (= From Face to Face. Ouverture at the Horeb. Deutoronomy 5 and 9–10 and their backdrops)

Publications at heiBib

ORCID profile
 

Courses taught

  • WiSe 2014/2015 Proseminar Ethik und EPG 1 »Das christliche Sühneverständnis anhand des Romans ›Schuld und Sühne‹ von Fjodor Dostojewski« gemeinsam mit Benjamin Häfele an der Eberhard Karls Universität Tübingen
  • WiSe 2016/2017 Proseminar Dogmatik »Sola Scriptura!? Das Schriftprinzip in der protestantischen Theologie«
  • SoSe 2017 Proseminar Dogmatik »W. Pannenbergs Schöpfungslehre«
  • WiSe 2017/2018 Proseminar Dogmatik »Atheismen, Theismen und Gott«
  • SoSe 2018 Übung »Menschenbild(er) bei Friedrich Nietzsche aus religionsphilosophischer und religionspädagogischer Sicht«
  • WiSe 2018/2019 Anfänger*innenprojekt BA mit und ohne Lehramtsoption

Habilitation project

Myth as narrative and normative order

Caroline Gödde: E-Mail
Letzte Änderung: 2019-07-30
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